Köpvillkor
1. Om Moyana Sweden AB
Företaget har sitt säte i Kungsbacka. Företagets postadress är BOX 101 73, 434 22 Kungsbacka. Org.Nr: 559272-4438
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@moyanacorigan.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@moyanacorigan.se.
3. Leverans
Våra normala leveranstider är 7 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@moyanacorigan.se.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@moyanacorigan.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@moyanacorigan.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas av oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Betalleverantör
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Detta är en sammanställning av vår personuppgiftsbehandling
Moyana Sweden AB med kontaktuppgifterna Box 101 73, 43422 Kungsbacka, Sweden, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som kommer till bolaget.
Moyana Sweden AB värnar om din integritet och följer EU:s dataskyddsförordning GDPR. Vi skyddar dina personliga uppgifter enligt gällande lagar, så att du kan känna dig trygg på vår hemsida, https://moyanacorigan.se.
I samband vid beställning via webb och godkännande av våra köpvillkor, så accepterar du vår integritetspolicy.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om denna integritetspolicy eller om du har frågor om dina personuppgifter. Skicka i så fall ett e-postmeddelande till info@moyanacorigan.se.
Nyhetsbrev
För att kunna kommunicera med våra kunder lagrar vi namn, e-postadress samt postadress. Det är framförallt erbjudanden, nyheter och övrig information från Moyana Sweden AB som vi kommunicerar via nyhetsbrev. Personuppgifter som används skickas inte till tredje part.
Leverantör
Vi sparar våra leverantörers personuppgifter, såsom namn, adress, e-post och telefonuppgifter. Anledningen till att vi sparar dessa uppgifter är för att vi ska kunna göra affärer med våra leverantörer och hantera ekonomiska transaktioner. Uppgifterna kommer inte skickas till tredje part.
Arbetssökande
Vi sparar personuppgifter; namn, e-postadress, personligt brev, bifogade referenser och CV på arbetssökande. Dessa uppgifter skickas inte till tredje part. Anledningen till att vi sparar denna information, beror på att vi ibland behöver rekrytera personal.
Återförsäljare
Vi sparar återförsäljarnas personuppgifter, så som namn, företagsnamn, adress (leverans- och fakturaadress), e-postadress, telefonnummer, organisationsnummer, utbildning (typ av terapeut) samt betal- och orderhistorik. Anledningen till detta beror på att vi behöver personuppgifter för att kunna genomföra ekonomiska transaktioner, skicka produkter, ta emot beställningar och hantera eventuella returer. Uppgifterna skickas inte vidare till tredje part.
Webbplatsbesökare
I samband med att du besöker Moyana Corigans webbplats, så sparar din webbläsare, en så kallad webbcookie på din enhet. Syftet med denna lagring av information är att kunna skapa en optimal användarupplevelse. Endast den enhet besökaren använder har tillgång till webbcookien som skapats. Besökaren är själv ansvarig för att ta bort cookien, om så önskas. Det är endast i samband med att du besöker Moyana Corigans webbplats som vi kan ta del av informationen lagrad i din webbcookie. Läs mer här.
*På datainspektionen.se kan du läsa mer om vad dessa begrepp betyder.
Personuppgiftsbiträden
Vi delar ibland information med personuppgiftsbiträden och kräver att leverantörerna uppfyller och följer EU:s dataskyddsförordning. Vi delar personuppgiftbiträden som hanterar personuppgifter för vår räkning. Vi samverkar med valda leverantörer, som t.ex IT-tjänster, hosting, frakttjänster och betallösningar. Skulle de hantera personuppgifter åt oss, gäller som ovan nämnt att leverantörerna uppfyller och följer EU:s dataskyddsförordning.
Myndigheter
Om vi enligt lagen blir skyldiga att lämna personuppgifter till myndigheter, så går vi med på att göra det. Det kan handla om skattemyndigheter, polismyndigheter, verkställighetsorgan och andra tillsynsmyndigheter i relevanta länder.
Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Endast under den period som krävs lagras dina personuppgifter. Vi syftar alltid att följa aktuell lag, t.ex bokföringslagen, som kräver sju år av lagring.
Vilka är dina rättigheter?
Du har rätt att få veta vilken information vi har om dig, genom att få en kopia på uppgifterna. Vänligen kontakta oss via mail om så är fallet.
Detta betyder att du kan få:
- Veta vilka personuppgifter vi har om dig
- Tillträde till dessa personuppgifter
- Ytterligare information om vår integritetspolicy
För att ha möjlighet att identifiera dig samt för att kunna hantera din begäran på ett säkert sätt, kan det vara så att vi behöver be om mer information från dig i samband med att du ber om din underrättelse.
Rätt till rättelse
Skulle vi ha felaktiga uppgifter om dig, så har du rätt att begära att dessa rättas, vilket vi sedan ser till att justera enligt dina krav.
Du har rätt till att vi raderar dina personuppgifter om:
- Personuppgifterna inte längre är relevanta för dess syften (och det inte existerar någon ny laglig grund)
- Du har rätt till att motsätta behandlingen av personuppgifterna, som grundar sig på berättigat intresse och att det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen
- Om du återkallar ditt samtycke och om det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen, så kan vi radera personuppgifterna
- Personuppgifterna har behandlats på olagligt sätt
- Det pågår en rättslig förpliktelse för oss att radera personuppgifterna
Du har rätt att begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter om:
- Personuppgifterna som vi har är felaktiga
- Behandlingen är olaglig och du kräver att vi begränsar behandlingen av personuppgifterna istället för att radera dessa
- Vi inte längre behöver personuppgifterna för dess ändamål, men vi fortfarande behöver dem för rättsliga anspråk
Rätt att göra invändningar
När vi är berättigade enligt lag att spara dina personuppgifter, har du rätt att göra invändningar mot detta om:
- Vi använder dina personuppgifter för direktmarknadsföring
- Du kan påvisa att ditt berättigade intresse, rättigheter och friheter gällande dina personuppgifter väger tyngre än vårt intresse att behandla dina personuppgifter, vi måste upphöra med behandlingen om vi inte kan påvisa att vi måsta ha uppgifterna.
Rätt till dataportabilitet
Du har rätt till dataportabilitet (få dina personuppgifter av oss och använda dessa på annat håll) så länge lagen understödjer behandlingen av personuppgifter samt att du ger ett samtycke.
Du kan lämna klagomål om du är missnöjd med hur vi behandlar dina personuppgifter. Det gör du i första hand genom att maila Moyana Corigan och i andra hand till Datainspektionen. Skicka ett e-postmeddelande till datainspektionen@datainspektionen.se eller ett brev till Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm, Sverige.
Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy, så kan det leda till att vi inte har möjlighet att hantera de tjänster som krävs för dessa uppgifter, vilket konkret kan innebära att vi kan tvingas avsluta våra avtal med dig. Däremot kan vi ha kvar dina personuppgifter för andra legitimerade syften, till exempel uppfylla vårt avtal med dig, skydda våra intressen i samband med rättsliga anspråk samt för att uppfylla våra åligganden.
Du har möjlighet att avstå marknadsföring från oss genom att följa instruktionerna i marknadsföringsmaterialet eller genom att kontakta oss via mail.
Ändringar i integritetspolicyn
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy när behöver, i den utsträckning ändringarna är nödvändiga eller för att uppfylla nya lagar eller tekniska krav.